“Into The Wild” – Sınır Kapısından Atlayamadık (Karadeniz Gezisi)

29 Ağustos Salı günü için Sivas – Batum otobüs bileti almıştık, ilk defa yurt dışına çıkacaktık, benim heyecanım yurt dışına çıkmaktan çok sınır kapısının atmosferinden kaynaklanıyordu 🙂 Filmlerdeki gibi hayal ediyordum, çöl falan askerler var (hiç alakası yokmuş) 😀  Her neyse, 17 saatlik bir yolculuktan sonra Çarşamba günü sabah 6.30 gibi sınır kapısına vardık, çok az bir kalabalık vardı, işlemler için içeri girdik ancak hüzünlü son 🙁 tatil başlamadan bitmişti, izin vermediler. Türkiye’deki OHAL sebebiyle yeşil pasaportu olan birey, kimlik ile giriş yapacak olsa dahi bağlı olduğu kurumdan izin almak zorundaymış… Elbette çıktıktan sonra sövüşler, sayışlar 😀

Nidek, hadi Karadeniz’i gezek!

Bindik dolmuşa, en yakın doğa güzelliğine gitmek için otostop çekebileceğimiz ideal bir yolda indik. Karagöl / ARTVİN’e geldik otostopla, muazzam manzarası var, büyülendik. Ortada bir göl, etrafında ağaçlıklar var, yemyeşil bir yer. Etrafını gezdik önce, daha sonra matları yere serip göl kenarından uyuduk biraz, çevrede çadır kuranlar vardı.

Karagöl manzarası, Artvin
Kaagöl manzarası 2, Artvin

Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın, akşam saat 10 gibi çadır için sosyal tesisler işletmesinden para almaya geliyorlar (çadır başı 25 TL), çadırı 11’den sonra kurun 🙂 Ayrıca, sosya tesisler yemek için çok pahalı, yanınıza yiyeceğinizi alıp gitmeniz daha iyi olur, almadıysanız da gözleme yemenizi tavsiye ederiz, tam bir fiyat/performans yemeği 5 TL 🙂

Karagöl’de vakit geçirdikten sonra, Ayder Yaylası’na doğru yol aldık. Aslında farklı yerleri gezme planımız vardı ancak hava yağmurlu olduğu için ve biz de hazırlıksız olduğumuz için bilindik birkaç yere gidip dönelim diye karar verdik. Ayrıca buralarda otostop çekmek de bir hayli uğraştırıcı oluyor Ege ve Akdeniz bölgesine göre.

Otostop ile Ayder Yaylası’na geldik, burası hiç bahsedildiği gibi değildi. Artık her yer işletme olmuş, yaylalık bir durum kalmamış, Google Haritalar’dan baktığımızda da birçok kişi bahsetmişti ancak biz yine de görmek istemiştik.

20170901_080825
Tabi ki kötü yerleri çekecek değildik…

Burada kaplıca olduğunu duymuştuk, ancak sadece duymakla kaldık; çünkü havuz çok kirli oluyormuş ve özel banyo fiyatı ise 60 TL idi. Burada bir gece kaldıktan sonra Sivas’a döndük, gezi bu kadar kısa sürdü maalesef. Yoğun yağış ve ilk günden düşen motivasyon buna sebep oldu. Ayder Yaylası’na giderseniz, okuş yukarı çıkarken sağ tarafta kalan “Kapaş Tarımsal Koop.” göreceksiniz orada tost yapan bir amca var, çok tatlı, ondan tost yemenizi tavsiye ederiz. Hatta kahvaltıyı o tostla yapın bence. Diğer yerlerde saçma sapan bir şeye fazladan para vereceğinize, amcanın tostuna 6-7 lira verin hem lezzetli hem ucuz.